Guido Bosch over rol van ING bij campagne ‘Doe ff lekker niet’

Guido Bosch, hoofd dagelijkse bankzaken bij ING sprak bij de lancering van de campagne “Doe ff lekker niet!”

“Als ambassadeur van het ING Nederland fonds sprak ik woensdag 15 mei tijdens de lancering van “Doe ff lekker niet!”. Deze campagne van Money Start, in samenwerking met ING, is gericht op de preventie van schulden bij jongeren. Zelf gaan we de campagnevideo’s in onze ING app tonen aan jongeren in de leeftijdscategorie 18-20 jaar. Deze nieuwe feature zetten we in op relevante momenten. Zoals rond het moment dat de zorgtoeslag wordt gestort en de verzekeringskosten pas een week later worden afgeschreven.

Bij de lancering sprak ik over het belang van samenwerking bij maatschappelijke uitdagingen zoals deze. Alles start bij de inzet, passie en expertise vanuit Social Entrepreneurs. Maar die kunnen wij vanuit het ING Nederland fonds met funding, kennis en netwerk versterken. In dit geval met als resultaat deze mooie landelijke campagne van Money Start. Het fonds is al sinds 2016 partner van Money Start. Samen maken we ons hard voor financiële educatie van jongeren. Omdat ons bedrijfsfonds zonder commercieel belang de opschaling van belangrijke maatschappelijke initiatieven ondersteunt, kon deze landelijke campagne van Money Start geheel white label, dus zonder ING logo, ontwikkeld worden. Daardoor is hij ook inzetbaar voor iedere organisatie die wil bijdragen. Ik riep daarom het aanwezige netwerk bij de lancering van de campagne op om allemaal de schouders eronder te zetten. Zodat we via al onze kanalen veel kwetsbare jongeren kunnen bereiken en helpen. Help jij ook delen?”