Resultaten

Ons lesprogramma wordt doorlopend geëvalueerd met leerlingen en docenten. De rapportcijfers zijn stabiel hoog. Ook voeren we elke twee jaar een impactmeting uit.

Evaluaties en bereik

Meten is weten, ook bij Money Start. Ons lesprogramma wordt doorlopend geëvalueerd aan de hand van uitgebreide evaluaties onder leerlingen en docenten. Wij zijn bijzonder trots op de rapportcijfers die wij krijgen en nodigen je uit om de resultaten van onze doorlopende evaluatie te bekijken.

Bekijk ook ons Halfjaarlijks evaluatierapport Money Start 2023-2024 -periode aug tm dec 2023.

Docent Mundus College, Amsterdam

“De gastdocenten geven leuk en gepassioneerd les. Ze weten de leerlingen goed mee te nemen in het onderwerp.”

Docent El Bakali, Compaen College – Zaandam

“Echt heel goed! Jongeren zitten veel op social media en lopen veel risico. Nu zijn ze er bekend mee.”

Docent Orion College Amstel, Amsterdam

“Top! Ik vind de docent heel duidelijk in de online lessen en in de klas. Weet de info boeiend te brengen.”

Docent SG W.J. Bladergroen, Purmerend

“Vooral top dat de presentatie van een ervaringsdeskundige werd ingezet. Die weten tenminste waar het over gaat.”

Amsterdam

Amsterdam 

2011-heden

Heemskerk

Heemskerk 

 2023 - heden

Haarlem

Haarlem

2017-heden

Zaanstad

Zaanstad

2017-heden

Almere

Almere

2017-heden

Hoorn

Hoorn

2018-heden

Purmerend

Purmerend

2018-heden

Hollands Kroon

Hollands
Kroon

2021-heden

Alkmaar

Alkmaar

2021-heden

Rotterdam

Rotterdam

2021-heden

Almelo

Almelo

2021-heden

Rijssen-Holten

Rijssen-Holten

2023-heden

Arnhem

Arnhem

2022-heden

Leiden

Leiden

2022-heden

Den Haag

Den Haag

2023-heden

Hilversum

Hilversum

2022-heden

Eindhoven

Eindhoven

2022-heden

Beverwijk

Beverwijk
2022-heden

Amersfoort

Amersfoort
2023

De impact van 10 jaar ‘Hoe word je rijk?’

Een mooi rapport! Na één lesuur van ‘Hoe word je rijk?’ stijgt het kennisniveau van 1.104 leerlingen gemiddeld van een 5,7 naar een 7,7.

In Q4 van 2020 en in Q1 en Q2 van 2021 onderzochten we:

1.
De impact van ons aanbod op de leerlingen die de ‘Hoe word je rijk?’-lessen krijgen.
2.
De verandering in kennisniveau en handelingsbegrip na de
lessen.

3.
Hoe hoog de actiebereidheid na de lessen is om daadwerkelijk met 18 jaar alles goed te regelen.

Een hele hoge respons! 1.104 leerlingen hebben meegewerkt aan een voor en nameting.

Wij hebben in elf jaar een groot bereik in gemeentes, scholen, klassen, lessen en leerlingen. Het aantal leerlingcontactmomenten is 219.035
0
Gemeenten
0
Scholen
0
Klassen
0
Lessen
0
Leerlingen
0
leerlingcontactmomenten
0
Docenten
0
Peer educators
0
Politieagenten

Geweldig om te zien hoe jullie niet alleen systematisch data verzamelen om grip te krijgen op de kwaliteit van 'Hoe word je rijk?, maar ook actief reflecteren en sturen op deze data. Daarmee zijn jullie een voorbeeld voor velen.