ING, Group M en Money Start winnen GOUD bij de Grand Prix Content Marketing Awards 2024

ING, Group M en Money Start hebben dinsdagavond twee eerste prijzen gewonnen bij de Grand Prix Content Marketing Awards! Dit is het ultieme bewijs dat Money Start naadloos aansluit bij de leef- en denkwereld van jongeren. Als één partij dit kan weten dan is het de marketing wereld. Zij gaan over aansluiting bij de doelgroep. Group M won daarnaast de hoofdprijs voor bureau van het jaar 2024.

Bekroond in de Grand Prix Content Marketing Awards voor 44 eigen gemaakte films is de categorie BESTE VIDEOSERIE. De jury zei hierover het volgende:
“In een categorie met heel veel concurrentie, sprong deze er toch bovenuit. Wat vooral knap is: de thematiek is op een hele authentieke manier aangekaart, met een combinatie van online content en lesmateriaal in de klas. Dit moet nog jaren mee!”.

Goud in de Grand Prix Content Marketing Awards in de categorie MAATSCHAPPELIJK. De jury zei hierover het volgende:
“Dit zit strategisch goed in elkaar. Het is gebaseerd op onderzoek bij de doelgroep en dient een duidelijk maatschappelijk doel. Goede strategie door een SEE, THINK en DO-laag. Wat vooral slim is, is de combinatie van online content en het lesmateriaal. De video’s zijn zo gemaakt dat ze de doelgroep duidelijk aanspreken. Complimenten. Hij is voor jullie”.

Group M heeft de hoofdprijs gewonnen als beste bureau van het jaar bij de Grand Prix Content Marketing Awards. De jury zei hierover het volgende:
“Als je 4 inzendingen stuurt en deze winnen allemaal, dan doe je echt iets goed”.

Kennis over financiële zaken onder jongeren schrikbarend laag 

In Nederland zijn alle jongeren volgens de wet financieel handelingsbekwaam met 18 jaar. Dit betekent dat zij vanaf dat moment bijvoorbeeld zelf hun eigen zorgverzekering moeten gaan betalen. Volgens deurwaarderskantoor Flanderijn zijn er op dit moment 45.000 jongeren met betalingsachterstanden in hun bestand. Sinds de Coronacrisis verdubbelen de cijfers jaarlijks.  Het onafhankelijke onderzoek van S. Telli toont aan dat 9 van de 10 kwetsbare jongeren de basiskennis niet hebben om de overgang naar 18 jaar in goede banen te leiden.  

Lees verder »