Resultaten
Ons lesprogramma wordt doorlopend geëvalueerd met leerlingen en docenten. De rapportcijfers zijn stabiel hoog. Ook voeren we elke twee jaar een impactmeting uit.
Evaluaties en bereik
Meten is weten, ook bij Money Start. Ons lesprogramma wordt doorlopend geëvalueerd aan de hand van uitgebreide evaluaties onder leerlingen en docenten. Wij zijn bijzonder trots op de rapportcijfers die wij krijgen en nodigen je uit om de resultaten van onze doorlopende evaluatie te bekijken.
Bekijk ook ons Jaarlijks rapport evaluatiecijfers ‘Hoe word je Rijk?’ 2024-2025.
Erg goede voorbeelden, heel creatief en goede informatie.
Een must om te doen omdat deze jongeren graag snel geld willen verdienen en niet weten wat de gevolgen zijn.
Heel erg belangrijk om de jongeren voor te lichten.
Het verhaal van de peer educator was indrukwekkend!
Het is een duidelijk en helder verhaal op niveau. De docenten zijn er enthousiast, empathisch, spontaan en duidelijk.
Doordat er herhaling in de lessen zit en het in verschillende jaren terugkomt, onthouden wij het beter.
De impact van 10 jaar ‘Hoe word je rijk?’
Een mooi rapport! Na één lesuur van ‘Hoe word je rijk?’ stijgt het kennisniveau van 1.602 leerlingen met 2,2 punten naar een 7,8.
In 2024 onderzochten we:
1. De verandering in kennisniveau (snap je het?)
2. De verandering in het handelingsbegrip / het doe-vermogen (weet je wat je moet doen?)
3. De verandering in actiebereidheid (ga je het ook doen?)
Een hele hoge respons! 1.602 leerlingen hebben meegewerkt aan een voor– en nameting.
Wij hebben in elf jaar een groot bereik in gemeentes, scholen, klassen, lessen en leerlingen. Het aantal leerlingcontactmomenten is 310.266
Geweldig om te zien hoe jullie niet alleen systematisch data verzamelen om grip te krijgen op de kwaliteit van 'Hoe word je rijk?, maar ook actief reflecteren en sturen op deze data. Daarmee zijn jullie een voorbeeld voor velen.
Emmelie Gulpers, ING Nederland fonds