Op uitnodiging van GroupM en Frankwatching vertelde Loes van Geffen hoe je jongeren écht bereikt met Doe ff lekker niet. Een campagne die jongeren helpt om zonder schulden volwassen te worden. Met begrijpelijke content, eerlijke verhalen en praktische tools geven we jongeren vertrouwen om hun geldzaken op orde te krijgen.
De aanpak bleef niet onopgemerkt: Doe ff lekker niet won goud bij de Grand Prix Content Marketing, onder andere in de categorie Maatschappelijk. De jury schreef:
“In een categorie met veel concurrentie sprong deze eruit. De thematiek is op een authentieke manier aangekaart, met een combinatie van online content en lesmateriaal in de klas. Dit moet nog jaren mee!”
Loes van Geffen:
“Je kunt een filmpje maken óver jongeren. Maar als je het sámen met hen maakt, dan komt het binnen.”Wij geloven: geen schulden maken kan je leren. Samen maken we het verschil – stap voor stap, klas voor klas.
Meer weten of zelf aan de slag? Bekijk de campagne: www.moneystart.nl/doefflekkerniet
NOS besteedt aandacht aan financiële educatie
Onlangs kreeg het belang van financiële educatie voor jongeren landelijke aandacht in het NOS Journaal. In het item werd besproken hoe jong je in Nederland